فرزند انقلابی

«امروز اولویت اصلی کشور مقابله با جنگ نرم دشمن است،شما افسران جوان جنگ نرم هستید و عرصه جنگ نرم بصیرتی عمار گونه و استقامتی مالک اشتر وار می‌طلبد؛ با تمام وجود خود را برای این عرصه آماد کنید.»
امام خامنه ایی(مد ظله )

نوع دیگر استخاره

دوشنبه, ۱۷ شهریور ۱۳۹۳، ۱۱:۲۱ ب.ظ

امام باقر (علیه السلام) می فرمایند:‏ کَانَ عَلِیُّ بْنُ الْحُسَیْنِ ع إِذَا هَمَّ بِحَجٍّ أَوْ عُمْرَةٍ أَوْ عِتْقٍ أَوْ شِرَاءٍ أَوْ بَیْعٍ تَطَهَّرَ وَ صَلَّى رَکْعَتَیِ الِاسْتِخَارَةِ وَ قَرَأَ فِیهِمَا سُورَةَ الرَّحْمَنِ وَ سُورَةَ الْحَشْرِ فَإِذَا فَرَغَ مِنَ الرَّکْعَتَیْنِ اسْتَخَارَ اللَّهَ مِائَتَیْ مَرَّةٍ ثُمَّ قَرَأَ قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ وَ الْمُعَوِّذَتَیْنِ ثُمَّ قَالَ اللَّهُمَّ إِنِّی هَمَمْتُ‏ بِأَمْرٍ قَدْ عَلِمْتَهُ فَإِنْ کُنْتَ تَعْلَمُ أَنَّهُ خَیْرٌ لِی فِی دِینِی وَ دُنْیَایَ وَ آخِرَتِی فَاقْدِرْهُ لِی وَ إِنْ کُنْتَ تَعْلَمُ أَنَّهُ شَرٌّ لِی فِی دِینِی وَ دُنْیَایَ وَ آخِرَتِی فَاصْرِفْهُ عَنِّی رَبِّ هَبْ لِی رُشْدِی وَ إِنْ کَرِهْتُ ذَلِکَ أَوْ أَحَبَّتْ نَفْسِی بِ بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ‏ مَا شَاءَ اللَّهُ لَا حَوْلَ وَ لَا قُوَّةَ إِلَّا بِاللَّهِ حَسْبِیَ‏ اللَّهُ وَ نِعْمَ الْوَکِیلُ‏ ثُمَّ یَمْضِی وَ یَعْزِم‏(مکارم الأخلاق ؛ ؛ ص256)
ترجمه: پدرم امام سجاد (علیه السلام) هر گاه قصد می کرد به حج یا عمره برود یا خرید و فروشی را انجام دهد، وضو می گرفت و دو رکعت نماز استخاره می خواند که در آن بعد از حمد، سوره الرحمن و حشر را تلاوت می نمود. وقتی از نماز فارغ می شد، صد بار می گفت: اَستَخیرُ الله ( از خدا طلب خیر می کنم ) و سپس قل هو الله و احد و قل اعوذ برب الفلق و قل اعوذ برب الناس را تلاوت می کرد و سپس عرضه می داشت: خدایا، من قصد کاری را دارم که تو نسبت به آن آگاهی. پس اگر می دانی که انجام آن به خیرِ دین و دنیا و آخرت من است، پس انجام شدن آن را مقدّر فرما و اگر می دانی که انجام آن، به ضرر دین و دنیا و آخرت من است، مرا از آن منصرف فرما. خدایا، صلاحم را به من الهام کن؛ چه از آن ناراضی باشم یا مورد پسندم باشد؛ به حق بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ،‏ مَا شَاءَ اللَّهُ لَا حَوْلَ وَ لَا قُوَّةَ إِلَّا بِاللَّهِ، حَسْبِیَ‏ اللَّهُ وَ نِعْمَ الوکیل. پس گفتن این اذکار، به دنبال انجام کار مورد نظر می رفت.
با توجه به این روایت، وقتی انسان می خواهد به خواستگاریِ دختری برود، این دو رکعت نماز و دعای بعد از آن را می خواند و به خدا عرضه می دارد: خدایا، اگر ازدواج با این دختر به صلاح و خیر دین و دنیا و آخرتم است، پاسخ مثبت بدهند و گرنه او را برایم مقدّر مفرما.
در این صورت، چه پاسخ خانواده¬ی دختر مثبت باشد و چه منفی، مایه¬ی خوشحالی است. زیرا اگر پاسخشان منفی هم باشد، می فهمد که خیر او در خیر گفتنِ آنها بوده است! و خدا را شکر می کند.
دختر هم می تواند به خدا بگوید: خدایا، اگر این پسر به درد من نمی خورد، کاری کن که مرا نپسندند..

 

  • فرزند انقلاب

نظرات  (۵)

سلام بر فرزند خلف انقلاب !

خدا قوت

خوب بود ...


پاسخ:
تشکر رفیق جونم
++++++
سلام
نیومدی
انقدا خوش گذروندیم
خوراکی هم دادن
:D

رفیقا سلاما
فونت رو گمونم ب b zar تقییر بده
ماچینا اسلامی
پاسخ:
سلام حبیبی آره  خیلی بهتر شد ..


هورررررررررررررررررررررررررررررررررررا
سلام
امیدوارم شناخته باشید؟؟؟؟
خوب
مطالبتون قشنگه اما
انقلابی تر لطفا
البته انقلابی بودن را باید از شما آموخت و داریم در مقابل شما اسفناج خورد می کنیم
ولی بی خیال
یا علی مدد
پاسخ:
با انتقادتون موافقم .
زین پس تلاش میشود مطالب انقلابی تر شود

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی